Siri Mancing Kolam Air Masin Berbayar Batang Kali

Thursday, December 3, 2009

2 Disember 2009 (Rabu)
Peluang yang tidak disangka-sangka... ceritanya begini, semalam adik beradik isteri aku (dari Kedah) datang berkunjung kerumah kami lewat petang, tapi semuanya yang datang tu adalah perempuan.Tanpa bertangguh aku pun mengambil kesempatan untuk memohon LESEN MEMANCING (sepatutnya ikut prosedur 14 hari waktu bekerja) dengan kadar segera dari bini aku...seperti diduga permohonan tersebut telah di luluskan tanpa apa-apa syarat.



Gambar Sebelah : Kesian kat Abhar tu... tak boleh memancing...pantang 9 bulan (Farizal gelak kat dia le tu)
















So aku pun sms kat Azahari, Megat dan Farizal. Cuma Farizal je yang membalas ajakan aku untuk pergi memancing di Kolam Air Masin Batu 30. Jam 9.15pm kami bertolak dengan diikuti oleh Abhar (pergi ikut untuk tengok je) dan mula memancing jam 10.20pm. Keputusannya aku berjaya menaikkan seekor ikan siakap dengan skala berat 800gram setelah 2 jam memancing dengan kaedah 'parking' berumpankan udang mati yang dikopek.


Ikan Siakap 800 gram dengan joran Ugly Stick kekili Ryobi, Tali Nylon 15 paun, Mata Kail Gamakatsu No. 2 (tu le ikan aku dapat setelah 4 kali memancing sebelum nie hampeh je)

Related Posts with Thumbnails
 
 
 

BORANG MAKLUMAT

NAMA PENUH
ALAMAT
NO. TELEFON
SILA PILLIH
MAKLUMAT TAMBAHAN
ALAMAT EMAIL:

This form powered by Freedback

Search This Blog